Uitbesteden financiële administratie

Naast de ledenadministratie kunt u ook de contributie-inning en de boekhouding aan Rijnsburger Administratie & Advies uitbesteden.

Contributie inning
Voor de contributie-inning hanteren we een solide werkwijze. We incasseren (versturen facturen kan ook) het lidmaatschapsgeld aan het begin en halverwege het verenigingsjaar (kan ook vaker). Een maand later wordt dit herhaald bij de leden waar het geld niet afgeschreven kon worden. Daarna rapporteren we onmiddellijk de eventuele debiteuren. Er is dan nog ruim de tijd om herinneringsbrieven te sturen om ervoor te zorgen dat ook deze leden voor het einde van het jaar betalen. Wij werken met zowel incasso's als met het versturen van facturen, het gaat er weer om wat u als vereniging wilt.

Boekhouding
De boekhouding kan ook door Rijnsburger Administratie & Advies worden overgenomen. Hierbij maken wij gebruik van een online beveiligd systeem gekoppeld aan de ledenadministratie. Dit betekent dat u zelf ook altijd kunt zien hoe de situatie van de vereniging is. De resultatenrekening, de balans en het overzicht van openstaande debiteuren is altijd door u te bekijken. U kunt ook altijd met ons sparren over het toekomstig beleid van de vereniging. Is het verstandig voor de vereniging om te investeren? Wat voor beleid wilt u voeren ten aanzien van de niet betalende leden? Rijnsburger Administratie & Advies heeft de nodige bedrijfseconomische kennis in huis om u goed te adviseren.

Uitbesteding betaling
Wij kunnen natuurlijk ook de betalingen voor u verzorgen, maar wij adviseren om dat in eigen hand te houden. U weet zelf als beste of facturen juist of onjuist zijn. Daarnaast heeft u wanneer u de betalingen zelf uitvoert nog een controle door Rijnsburger Administratie & Advies. Mocht een penningmeester kwaad willen dan wordt dat onmiddellijk door Rijnsburger Administratie & Advies waargenomen.

Jaarverslag
Wanneer de boekhouding door Rijnsburger Administratie & Advies wordt uitgevoerd, wordt vanzelfsprekend ook het financiële jaarverslag verzorgd, een flinke zorg minder voor de penningmeester.